Telewizja bielsko.tv
- 11 marca 2015
- wyświetleń: 4846
Dwie wystawy w Galerii BWA
Za nami:
W lutym Galeria Bielskiej BWA w Bielsku-Białej zaprasza na prezentacje indywidualne dwóch artystek: Ireny Nawrot oraz Kariny Czernek. Wystawy potrwają do 12 marca.
Irena Nawrot z Lublina przedstawi swoje intermedialne prace fotograficzne w postaci wielkoformatowych kolaży na wystawie „Rosarium”, a bielszczanka Karina Czernek - prace malarskie, realizowane oryginalną techniką własną, wykorzystującą desenie i przezroczystość tkanin przemysłowych, na wystawie pt. „Szeptem widzenie”. Podczas wernisażu wystąpi trio Wałach/Golec/Żupański z neofolkowym programem. Wernisaże wystaw odbędą się w piątek, 6 lutego o godzinie 19.00 i 19.30. Prace będzie można oglądać do 12 marca.
Karina Czernek, laureatka Nagrody Dyrektora Galerii Bielskiej BWA podczas 3. Bielskiego Festiwalu Sztuk Wizualnych w 2014 roku, zaprezentuje prace z cykli, nad którymi pracuje od lat, m.in.: „Kobiety w koronkach”, „Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?” i „Folk jest trendy”. Prace te wykonuje w specjalnej technice własnej łączącej malarstwo i tkaninę. Dzięki zastosowaniu w obrazach nakładanych na siebie półprzeźroczystych tkanin, poddawanych obróbce malarsko-hafciarskiej, uzyskuje efekt bliski miękkości i dekoracyjności tkaniny. W technice tej tworzy konsekwentnie od lat, ciągle jednak eksperymentując i poszukując nowych rozwiązań.
Specjalnie na wystawę w Galerii Bielskiej BWA Karina Czernek przygotowała wielkogabarytowe obrazy-parawany, w których efekt przenikania płaszczyzn będzie można oglądać z obu stron, które będą nawzajem się dopełniać i współtworzyć całość. Do wykonania tych prac wykorzystuje mocno przeźroczyste, jedwabne, dekoracyjne tkaniny przemysłowe.
Podstawowym medium artystycznym, jakim posługuje się Irena Nawrot, jest obraz fotograficzny. Głównym obszarem jej zainteresowań jest problem czasu i jego wpływ na człowieka. Autorka sięga zazwyczaj do wątków autobiograficznych, traktując swój wizerunek (lub bliskich jej osób) jako motyw podstawowy w twórczości. Własne doświadczanie ludzkiej cielesności traktowane jest jako element konstrukcyjny do refleksji uniwersalnej.
W wystawie „Rosarium” po raz kolejny artystka podejmuje problem czasu i przemijania, nowym elementem jest tematyka sepulkralna. Leitmotivem wystawy jest motyw czaszki. Odwołania do kiczu w połączeniu z elementami funeralnymi stanowią rodzaj gry z estetyką i konwencją podejmującą temat vanitas. Prezentacja obejmuje prace fotograficzne o charakterze intermedialnym: wielkoformatowe barwne fotografie z wmontowanymi gotowymi elementami typu: sztuczne kwiaty, biżuteria, koraliki, lampki światła ledowego, oraz wielkoformatowe kolaże - wizerunki kobiet, ludzkiej czaszki, kwiatów róży - złożone ze zmultiplikowanych zdjęć-modułów, które zostały ręcznie zszyte.
W wystawie „Rosarium” po raz kolejny artystka podejmuje problem czasu i przemijania, nowym elementem jest tematyka sepulkralna. Leitmotivem wystawy jest motyw czaszki. Odwołania do kiczu w połączeniu z elementami funeralnymi stanowią rodzaj gry z estetyką i konwencją podejmującą temat vanitas. Prezentacja obejmuje prace fotograficzne o charakterze intermedialnym: wielkoformatowe barwne fotografie z wmontowanymi gotowymi elementami typu: sztuczne kwiaty, biżuteria, koraliki, lampki światła ledowego, oraz wielkoformatowe kolaże - wizerunki kobiet, ludzkiej czaszki, kwiatów róży - złożone ze zmultiplikowanych zdjęć-modułów, które zostały ręcznie zszyte.
Karina Czernek, laureatka Nagrody Dyrektora Galerii Bielskiej BWA podczas 3. Bielskiego Festiwalu Sztuk Wizualnych w 2014 roku, zaprezentuje prace z cykli, nad którymi pracuje od lat, m.in.: „Kobiety w koronkach”, „Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?” i „Folk jest trendy”. Prace te wykonuje w specjalnej technice własnej łączącej malarstwo i tkaninę. Dzięki zastosowaniu w obrazach nakładanych na siebie półprzeźroczystych tkanin, poddawanych obróbce malarsko-hafciarskiej, uzyskuje efekt bliski miękkości i dekoracyjności tkaniny. W technice tej tworzy konsekwentnie od lat, ciągle jednak eksperymentując i poszukując nowych rozwiązań.
Specjalnie na wystawę w Galerii Bielskiej BWA Karina Czernek przygotowała wielkogabarytowe obrazy-parawany, w których efekt przenikania płaszczyzn będzie można oglądać z obu stron, które będą nawzajem się dopełniać i współtworzyć całość. Do wykonania tych prac wykorzystuje mocno przeźroczyste, jedwabne, dekoracyjne tkaniny przemysłowe.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu bielsko.info zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.